Odwaga ratuje życie

16:43:00 aldia 42 Komentarze

Odwaga ratuje życie! - niby tak proste, a często lekceważone. 

Pamiętam w podstawówce, gdy przed wakacjami na apelu nasz dyrektor mówił zawsze: "I obyśmy po wakacjach spotkali się w tym samym składzie.". Pamiętam wrzesień, gdy okazało się, że utopił się chłopiec z młodszych klas, gdy z dachu spadła jakaś dziewczynka..... Już jako kilkuletnie dziecko byłam wrażliwa na krzywdę innych.

Przyznam, jestem przerażona tym, co dzieje się wśród młodzieży. Czym zajmują się na wakacjach?
Dla nas zaczęły się one płaczem i nerwami. Mojemu bratu skradziono na ulicy jego najcenniejszy prezent, jak dostał w życiu - telefon komórkowy. Ktoś miał zabawę!
Wracając ostatnio z miasta byłam świadkiem, gdy dwóch nastolatków wyrwało plecak koledze i wysypało zawartość na środku ulicy.... Gdy zbierał rzeczy, ukradli mu kurtkę, dalej powiesili ją na śmietniku... Rzeczywiście heca na całego! W końcu to wakacje.....

Dziś w TV zobaczyłam filmik nowej kampanii społecznej rzecznika praw dziecka. Wreszcie coś na wakacje!
Kampania promuje asertywność, pokazuje, że można być dzięki niej bohaterem pozytywnym. Można nawet uratować komuś życie!

Dawno nie pisałam o kampaniach. Kiedyś pokazywałam Wam je częściej, ale teraz nie mogłam się powstrzymać. Kochani promujmy tą akcję, dzielmy się tymi filmikami. Niech dotrą do jak największej liczby młodych osób. Pomóżmy sprawić, by wakacje były bezpieczniejsze! Odwagą ratujmy życie!


1. Odwaga ratuje życie!



2. Podejmuj odpowiedzialne decyzje!



3. Życie najbliższych zależy od Twoich decyzji!



4. Nie hejtuj, a nie będziesz hejtowany!



5. Nie ufaj nieznajomym!



6. Nigdy nie zostawiaj dziecka w samochodzie!



7. Nie kradnij!



8. Stosuj się do znaków informacyjnych i ostrzegawczych!



9. Zachowaj bezpieczeństwo podczas wakacyjnych przygód!



42 komentarze:

  1. Świetny post, filmiki mocne!!! Zgadzam się, że trzeba uwrażliwiać innych na reagowanie. Udostępnię na FB! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, mam nadzieję, że trafi do rodziców i młodzieży :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasz dyrektor mówił dokładnie tak samo i na szczęście jakoś zawsze udawało się spotkać w tym samym składzie. Współczuję utraty telefonu, ale może uda się go jeszcze odzyskać? Z tego co się orientuję, te nowsze modele można jakoś namierzyć...

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka odwaga wymaga...odwagi.Z tym różnie bywa..

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieciaki często są bezkarne, bo dorośli boją się zwrócić im uwagę, prościej machnąć ręką niż zareagować i są tego rezultaty. To smutne:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam dziś te filmiki. Miejmy nadzieję, że dotrą one do świadomości młodych osób.
    Nie wiem czy troszkę idealizuję przeszłość, czy rzeczywiście tak było, ale wydaje mi się, że 20 lat temu świat był bezpieczny, ludzie bardziej przyjaźni i chętni do pomocy. Teraz, to co najbardziej mnie przeraża, to panujące okrucieństwo, brak współczucia, bezkarność... I najgorsze jest to, że takie zachowania zaczynają się pojawiać już na wczesnym etapie dzieciństwa... Często ignorowane stwierdzeniem "to jeszcze dziecko"...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te filmiki. Pokaze na pewno dalej. Dobrze, ze pokazałas. Pozdrawiam Kamila. W.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że są takie filmiki, jest szansa, że dotrą choć do części dzieciaków ..

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że kampania do Was przemawia! Dobrze, że ruszyła na same wakacje. Mam nadzieję, że dotrze do wielu młodych ludzi.... ze skutkiem!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się... Czemu ta młodzież taka jest??
    Ale czy takie filmiki przemówią do nich?? Mam taką nadzieję...

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem Ci,, że z tą mlodzieżą ostatnimi czasy jest bardzo ciężko. Ja wiem, ze nasze pokolenie też nie było aniołkami, ale takich rzeczy jakie teraz sie dzieją, się po prostu nie robiło....

    OdpowiedzUsuń
  12. Obejrzałam wszystkie! Muszę pokazać dzieciakom. Wszystkie krótkie, rzeczowe i treściwe. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet nie chcę się denerwować tym tematem :( Mam to na co dzień w pracy... a ostrzejsze zwrócenie uwagi za takie zachowanie skutkuje zwykle wielkim oburzeniem rodziców - jak ktoś śmie zwracać uwagę ich dziecku! Bo już inne dzieci - te skrzywdzone - dla nich się nie liczą :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj w tv widziałam ten filmik. Bardzo ciekawa akcja :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiele czasu poświęcam moim uczniom na takie akcje. Jak dotąd nie mieliśmy , na szczęście, żadnego nieszczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny apel. Chciałabym, aby Twoje słowa trafiły chociaż do kilku osób.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały post. Dobrze byłoby, by chociaż parę osób wzięło sobie to do serca:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  18. Brawo ! Świetna akcja. Brawura młodego umysłu jest bez granic.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo mądry post - serdeczności ślę

    OdpowiedzUsuń
  20. Też pamiętam swoje apele w szkołach i właśnie identyczne słowa dyrektora. Przyznam, że spotów jeszcze w tv nie widziałem, ale zerknąłem na nie tu, u Ciebie :) Nie w każdym obszarze dot. młodzieży dzieje się dobrze, dlatego też chyba dobrze, że są takie kampanie. Niektóre bezmyślne zachowania niekiedy mnie zwyczajnie dziwią. Wtedy też sobie zadaje podstawowe pytania - gdzie byli rodzice, czy w ogóle zadali sobie jakiś trud, aby pokazać jak się powinno zachowywać czy wyczulili na coś szczególnie ? Niektóre zdarzenia w głowie mi się nie mieszczą, a mam ją dość pojemną.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki kochani! Za Wasze poparcie i udostępnianie dalej tej wakacyjnej akcji....

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.
    Pewnie i nas tak w szkole ostrzegano, ale dotyczyło to innych zagrożeń.
    Cóż, zmieniają się czasy i obyczaje.
    pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  23. Straszne mamy czasy...oby więcej takich mądrych kampanii oraz żeby dzieci i młodzież poszli po rozum do głowy...

    OdpowiedzUsuń
  24. Z miłą chęcią pokaże moim dziewczynom ten ciekawy post!dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  25. Super akcje, oczywiscie pokaze ją kuzynowi który szarżuje na rowerze w górach. Pati. B

    OdpowiedzUsuń
  26. no to jakiś niemiły początek lata miałaś, oby reszta była bardziej pozytywna!

    OdpowiedzUsuń
  27. Zobaczyłam i przekażę innym, gdyż nigdy nie wiadomo co nas w życiu czeka...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. I takie akcje popieram!!!! Mocne słowa ale z przekazem, a takich akcjach o to chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  29. Masz rację te akcje są bardzo potrzebne:) popieram, aga

    OdpowiedzUsuń
  30. Filmiki dające wiele do myślenia. Są super i mam nadzieje, ze pomogą zrozumieć Młodzieży jak powinni się zachowywać. Wakacyjne Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  31. Cieszę się, że popieracie i chwalicie ;)) Wzajemnie, wakacyjne pozdrowienia ślę!

    OdpowiedzUsuń
  32. Mój dyrektor też tak mówił... Popieram całym sercem takie kampanie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Takie kampanie są ważne aby mniej było przemocy wśród dzieci i młodzieży.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jestem oczywiście za. Pozdrawiam !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo dobra akcja.. choc zastanawiam sie czy filmiki trafia do mlodziezy.. czy utkwia w pamieci. Mam nadzieje, ze tak :-)

    Pozdrawiam Aldio :-) I kciukam do stycznia :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo mądry i ważny post !
    Jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  37. Zeby chociaz jeden z tych filmikow trafil do kogo trzeba! Zastanawia mnie wszechogarniajace "selfie", ktore pojawia sie w kazdym filmie. Naprawde kazda chwile zycia trzeba udokumentowac???

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  38. Tak, dzisiejsza młodzież ma teraz takie pomysły.... Też mam wrażenie, że jeszcze kilkanaście lat temu nie robiliśmy "takich rzeczy", eh.... Dzięki za ciepłe słowa i kciuki ;))

    OdpowiedzUsuń
  39. Pewnie, że udostępniam dalej. Super zrobione.

    OdpowiedzUsuń
  40. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny, przydatny post. Mam nadzieję, że rozświetli w głowach!
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń

Twój głos ma znaczenie :)