10 magicznych miejsc na Dolnym Śląsku, które musisz odwiedzić

18:21:00 aldia 96 Komentarze

Nie bez przyczyny mówi się "Magiczny Dolny Śląsk". Region pełen jest magii, nastrojowych miasteczek i tajemniczych zakątków. Wybrałam dla Was 10. tych, które uważam za najciekawsze.


1. Pławna

Wioska, którą artysta malarz Dariusz Maliński przemienił w magiczną miejscowość. Za jego sprawą stała się niepowtarzalnym miejscem na skalę całego kraju. Właśnie tu powstał Zamek Śląskich Legend, w którym mieszkają olbrzymie drewniane lalki i kukły, a wszystkiego pilnuje sam Duch Gór. To także tu znajduje się Muzeum Przesiedleńców i Wypędzonych i słynna.. Arka Noego. Miejsce pełne najprawdziwszych dzieł sztuki. Tego nie da się opisać, to trzeba zobaczyć :)
Sama byłam w Pławnej tylko przejazdem, ale gdy tam zagoszczę, obiecuję Wam obszerne relacje.

Fot. 1

Ruiny domów stojących w Pławnie doczekały się przepięknego zobrazowania. Jeden z nich zapowiadający majową wystawę "Domy Pławnej" szczególnie wpadł mi w oko. Uwielbiam ten bajkowy sposób widzenia pana Dariusza.

Fot. 2

2. Zamek Czocha

Zamek w Suchej koło Leśnej jest malowniczo położony, nad samym Jeziorem Leśniańskim.
Gdy zobaczyłam go po raz pierwszy, z miejsca stał się moim ulubionym.
Jeśli jeszcze tu nie dotarliście na pewno widzieliście Czochę w jakimś filmie lub teledysku. Jego zabudowania zostały wykorzystane m.in. przy kręceniu "Księżniczki" Sylwii Grzeszczak, w filmie: Wiedźmin czy serialu Tajemnica Twierdzy Szyfrów. Poznajecie? :)

Fot. 3

Wielkość i tajemniczość zamku sprawiły, że to właśnie tu, żądni przygód fani magii organizują Szkołę Czarodziejów inspirowaną Harrym Potterem. W zeszłym roku było nawet głośno o tym, że miłośnicy młodego Czarodzieja planują zakup polskiej fortecy.

 Fot. 4.


3. Miedzianka

Miedzianka, w większości wyludniona wieś w Rudawach Janowickich. Niegdyś piękne górnicze miasteczko z pałacem, rynkiem, liczną zabudową. Dziś patrząc na na kilka sypiących się domów aż trudno uwierzyć, że jeszcze niedawno tętniło tu życie...

Fot. 5

Mówi się, że górnictwo Miedziankę stworzyło, ale również ją zniszczyło. Niesamowity klimat! Polecam szczególnie miłośnikom historii.
Obecnie we wsi działa nowo otwarty Browar, z którego oferty dopiero zamierzam skorzystać :).
Zaciekawionym polecam mój reportaż "Miasteczko, które zniknęło".

Fot. 6

4. Budniki

Budniki to nieistniejąca już osada w Karkonoszach. Mieszkańcy tej dawnej górskiej wioski przez 113 dni w roku nie widzieli słońca! Wszystkie budynki były bowiem otoczone w tym okresie cieniem okolicznych gór. Tutejsza ludność uroczyście obchodziła pożegnanie słońca (26 listopada), a następnie jego powitanie (19 marca). Po dziś dzień miejsce to budzi zachwyt wśród miłośników gór. Grupa miłośników Budnik organizuje tu cykliczne imprezy.

Fot. 7

 Fot. 8


5. Krzeszów

Krzeszów to czarujący kompleks klasztorny, najwybitniejszy zabytek architektury barokowej na Śląsku. To miejsce, gdzie w człowieku zachodni odnowa duchowa. Opactwo cysterskie ma bogatą historię, warto się zapoznać, bo sięga już XIII wieku.

Fot. 9.

Wnętrze jednego z najpiękniejszych kościołów w Polsce, podobno zapiera dech w piersi... Mówię podobno, bo do Krzeszowa jeszcze nie dotarłam, a Wy?

Fot. 10.


6. Riese

Riese to podziemne miasto w Górach Sowich. Z niem. Olbrzym to kryptonim największego projektu górniczo-budowlanego hitlerowskich Niemiec. Kompleks Riese nigdy nie został dokończony. Do dziś nie wiadomo dokładnie w jakim celu największy tyran XX wieku kierował konstrukcją szeregu tuneli i rozbudową Zamku Książ.

Fot. 11

W budowie wykorzystano więźniów, przywożonych z obozu Auschwitz Birkenau. Ich szybka śmierć z wycieńczenia zapewniała zachowanie sekretu.
To chyba najbardziej tajemnicze, podziemne miejsce w Polsce...

Fot. 12


7. Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie

Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie to najdłuższa jaskinia sudecka i jedna z najdłuższych i najgłębszych w Polsce. Korytarze, sale kominy tworzyły się przez miliony lat.

Fot. 13

Słynie z bogatej szaty naciekowej i znalezisk kostnych zwierząt plejstoceńskich.
Odnaleziono tu liczne szczątki m.in. niedźwiedzia jaskiniowego, lwa, żubra, wilka. U stóp jaskini szumi potok.... Miejsce iście magiczne! :)

Fot. 14


8. Wodospady w Karkonoszach

Wodospady w Karkonoszach są osobliwością natury nieożywionej Karkonoskiego Parku Narodowego. Występują na wielu potokach. Obok najbardziej znanych Kamieńczyka i Szklarki, swoim pięknem zachwyca wędrowców także wiele całkiem dzikich. Woda burzliwie spływająca kaskadami przybiera interesujące, baśniowe wręcz formy.
Wszystkie wyglądają magicznie, zarówno latem...

Fot. 15 

Jak i zimą...

 Fot.16 


9. Kolorowe Jeziorka

Kolorowe Jeziorka to cztery stawy u podnóża Wielkiej Kopy w Rudawach Janowickich. Cztery jeziorka: żółte, purpurowe, błękitne i czarne powstały w miejscu wyrobisk dawnych kopalni niemieckich. Wydobywano tu piryt, przerabiany na kwas siarkowy. Teraz do głosu doszła natura i stworzyła magiczne cuda, ewenement na światową skalę.
Zwiedzałam je kilka lat temu, ale wykopałam z domowego archiwum dwa zdjęcia z Neues Gluck, czyli błękitnego jeziorka, zdecydowanie najpopularniejszego wśród turystów...

Fot. 17


Fot. 18

10. Góry Stołowe

Góry Stołowe położone są w Sudetach Środkowych. Jedne z nielicznych w Europie z gór płytowych. O ich atrakcyjności stanowią piękne lasy i niepowtarzalne formacje skalne.

Fot. 19

Znajdujące się tam Błędne Skały tworzą magiczną krainę. Labirynt skalny zafascynował nawet twórców filmu "Opowieści z Narnii".
Podobno, swój kształt Błędne Skały zawdzięczają Duchowi Liczyrzepie, który tak się zezłościł, że rozbił górę na skalne bloki. Jego gniew wyszedł na dobre :). Dzięki temu powstał ten nieziemski, bajkowy krajobraz...

 Fot. 20

Czysta magia! :) Zgodzicie się ze mną? Które miejsce najbardziej się Wam spodobało? Gdzie już byliście? A może gdzieś się wybieracie?
Mi do pełnej listy brakuje jeszcze sześciu, ale już się cieszę na samą myśl o ich odkrywaniu i dzieleniu się z Wami :).

96 komentarzy:

  1. Wspaniały post!! Z Twojej listy odhaczyć mogę tylko Góry Stołowe choć i parę innych ciekawych miejsc zwiedziłam na Dolnym Śląsku-kiedyś mieszkałam w Głogowie :-) pozdrowionka!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna lista:-) Marzy mi się zwiedzanie Czochy i Książa, niesamowite miejsca!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza fotografia jest magiczna, podobnie jak wioska... Chętnie bym tam pojechała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość tych miejsc już odwiedziłam, o niektórych nie słyszałam, niestety.
    Krzeszów warto, nawet trzeba zwiedzić, barokowy wystrój i przepiękne obrazy Wilmanna.
    Piękny post, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektórymi pozycjami mnie zaskoczyłaś, chociaż mieszkam na Dolnym Śląsku od urodzenia :)
    Pomyśleć, że jest jeszcze tyle pięknych miejsc do zwiedzenia (a co dopiero w całej Polsce).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne miejsca. Marzę by je zobaczyć.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne te wodospady! Szkoda, że nie wiedzielismy o nich jak bylismy w Karpaczu, dopiero teraz się dowiedziałam. Kamcia. R

    OdpowiedzUsuń
  8. Ahhh jakie piękne i magiczne miejsca mam nadzieje,ze kiedyś je wszystkie zwiedzę 😉❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miejsca mam nadzieje,ze kiedyś je wszystkie zobacze tym razem teraz już w trójkę ❤😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że post Wam się podoba. Mam nadzieję będzie dla wielu osób przydatny ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe i piękne propozycje!
    udanego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super miejsca! W niektórych byłem, inne znam tylko z internetu. Dzięki Tobie na pewno je odwiedzę! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna wycieczka po pięknych miejscach:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam w Jaskini Niedźwiedzia i w górach stołowych , i nurkowaliśmy w miedzyrzeckim rejonie umocnionym .
    Dodałabym Śnieżkę , wodospad Wilczki i całe Miedzygorze .
    Resztę chetnie bym zwiedziła z zamkiem Czocha na czele listy !

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaczytałam się... Wszystko super, ale takie moje numery jeden i konieczne do obejrzenia, to miejsca od 7 do 10. Po prostu muszę to zobaczyć!
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne miejsca, uwielbiam Dolny Śląsk
    Poleciłabym jeszcze wiele innych : Zamek Bolków, Grodno, Grodziec..........................długa lista
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Zamek Czocha jest bardzo w moim stylu :):) chetnie bym go odwiedzila gdybym byla w poblizu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To prawda, piękne to nasze województwo. A tę listę można by rozwijać w nieskończoność!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaskinię w Kletnie i Błędne Skały już widziałam, a reszta dopiero na mojej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale piekne :) Zamek Czocha znam i uważam za piekny! Do Jaskini niedźwiedzia wybraliśmy sie kiedys zima ale...kiedy dotarliśmy na miejsce okazało sie, ze akurat tego dnia jest nieczynna ;)

    Pozdrawiam!
    Www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Zobaczyłam już Góry Stołowe, Wodospady, Jaskinię,Krzeszów i inne tu nie wymienione. Bazylika NMP w Krzeszowie jest przepiękna, a obok niej "przytulony" kościół św. Józefa, zupełnie inny ale równie godzien zobaczenia.Ta kraina to niekończący się zbiór zabytków i dzieł sztuki.Marzę o ponownej wyprawie.

    OdpowiedzUsuń
  22. No i właśnie sobie uświadomiłam, jak mało jeszcze widziałam....
    Aż się chce wyruszyć w podróż. Dołączyłam do swojej listy planów (marzeń). Pozdrawiam, buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie byłam na Dolnym Śląsku i widzę ile tam ciekawych miejsc do zobaczenia:)może kiedyś uda się to nadrobić, dziękuję Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. mogę odhaczyć wszystkie, a w Pławnej mieszkam, własnie obok zamku, Arki i Teatru Lalek
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Cieszę się, że top lista może być dla Was inspiracją. :-). Oczywiście na Dolnym Śląsku miejsc do zwiedzania jest masę, ale wybrałam tę, wg mnie najbardziej magiczne ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Artysta ma na nazwisko Miliński :-)

      Usuń
  26. mieszkam na Dolnym Śląsku, a nie wszystko widziałam :)
    browar w Miedziance zaliczony, świetne piwo!
    jaskinię w Kletnie widziałam w dzieciństwie, chętnie powtórzę latem.
    zamek Czocha - nie miałam okazji, to samo z Pławną czy Budnikami albo Riese - wstyd!
    Krzeszów, oj, tak, to często.

    więcej poproszę takich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z twojej listy nie znam jedynie Miedzianki. Jednak te kilkanaście lat spędzanych w Karkonoszach i okolicach coś dały. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. i póki co byłam tylko w Górach Stołowych, jest co nadrobić ...

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne miejsca! W ogóle nie znam tych okolic, a wygląda na to, że można byłoby tam zaplanować urlop i mieć pewność, że nie będzie chwili na nudę. Błękitne jezioro przypomina mi zachwycające Jezioro Turkusowe koło Międzyzdrojów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zamek Czocha warto odwiedzac latem, przepiękne miejsce, byliśmy tam pare lat temu. Nie slyszałam o Kolorowych Jeziorkach, co za miejsce wspaniałe. Chętnie wybrałabym się też zobaczyć Budniki, odkryć podziemia jaskini w Kletnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. W kilku miejscach byłam, ale wielu jeszcze nie widziałam :) Mam nadzieję, że kiedyś nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dodałbym jeszcze zamek Grodziec, Śląską Fujiyamę czyli Ostrzycę(wygasły wulkan) i oczywiście Śnieżkę.Pan z pławnej to Dariusz Miliński, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny wpis, w którym nam pokazujesz, że naprawdę jest co zobaczyć. My chyba zaczęlibyśmy od Zamku Czocha, Krzeszów, wodospady i kolorowe jeziorka :) Pieknie! Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  34. Oczywiście, że mowa o panu Dariuszu Milińskim, przecież jest napisane ;). Wspaniały człowiek i artysta, którego miałam okazję poznać osobiście. :). Przedstawione zdjęcia pochodzą z jego prywatnego archiwum.
    Pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych dolnośląskich wędrowców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poście wkradł sie błąd, napisałaś Maliński zamiast Miliński.
      Potwierdzam miejsca z listy warto i trzeba zobaczyć.

      Usuń
  35. Piękne miejsca zaprezentowałaś, śliczne zdjęcia.Byłam w Krzeszowie, Książu, Górach Stołowych. Niestety nie widziałam dotychczas Zamku Czocha, a bardzo bym chciała( to drugie zdjęcie z lotu ptaka jest niesamowite!) Nie znam tez zupełnie Gór Sowich. Faktem jest,że w Twoim regionie jest wiele cudownych , wartych zobaczenia miejsc. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  36. Moja lista jest inna, ale może dlatego, że mieszkam w innym rejonie Dolnego Ślaska i bliższe memu sercu są inne atrakcje - nie mniej ciekawe od tych zaproponowanych przez Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  37. Ile wspaniałych zakątków ;-) chyba czas ruszyć 4 litery i zobaczyć małe co nie co :-)
    Dziękuję za pomysł.
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie byłem na Dolnym Śląsku jeszcze nigdy, ale jak się wybiorę (a na pewno to zrobię), to skorzystam z tego posta. Pozdrawiam i zapraszam do udziału w zabawie na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękna prezentacja i bardzo przydatna. Latem wybieram się na Dolny Sląsk, tak więc Twoje propozycje bardzo mi się przydadzą i wezmę je pod uwagę:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wspaniałe miejsca!! Jak będe w Polsce muszę w takim razie odwiedzić Dolny Śląsk :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Niesamowite miejsca! Wszystkie sa piekne i musze koniecznie dopisywac do mojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Góry Stołowe - koniecznie muszę się tam wybrać. Piękne miejsca!
    Pozdrawiam-D.

    OdpowiedzUsuń
  43. Mieszkam we Wrocławiu od urodzenia, więc Dolny Śląsk mam zjeżdżony, jednak jak widzę są miejsca, do których jeszcze nie dotarłam:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne fotki. Mieszkałam ponad 10 lat w Szklarskiej Porębie ,najpierw Średniej,pote Górnej. Z miejsc które przedstawiasz znam Krzeszów, oczywiscie wodospady Szklarki i Kamieńczyka,kolorowe jeziorka.
    cały dolny Śląsk jest niesamowity i ze względu na urodę jak i na tajemnice,które ciągle w sobie kryje. Dzięki za ten post.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie syłyszałam wcześniej o tej jaskini i podziemiach. Zauroczyły mnie też Budniki. A do Krzeszowa chyba w tym roku się wybiorę. Jest w czym wybierać. Pzdr., Pati.

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam Kotlinę Kłodzką,lubię tam odpoczywać. Jaskinia Niedźwiedzia kojarzy mi się szczególnie miło, bo zwiedzaliśmy ją podczas podróży poślubnej. Odpoczywaliśmy wtedy pod Śnieżnikiem co wielu znajomych bardzo dziwiło :) Góry Stołowe ciągną nas cały czas. Już byliśmy z chłopcami, ale mamy zamiar wrócić, bo tam jest tyle jeszcze do zobaczenia. Reszta propozycji też bardzo ciekawa i z pewnością skorzystamy z listy. Dziękujemy i pozdrawiamy ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie wiadomo na co się zdecydować tak tam pięknie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja w Kotlinie Kłodzkiej jeszcze nie byłam! Mieszkam za to w Kotlinie Jeleniogórskiej, Dolinie Pałaców i Ogrodów, które opisuje często na blogu i zapraszam Wam w moje strony :). Pozdrawiam wszystkich komentujących :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Same rewelacyjne i piękne miejsca :) Zamek Czocha i Góry Stołowe od dawna są na mojej liście miejsc które koniecznie chcę zobaczyć.
    Dziękuję ci za tak fajny przewodnik.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ach, Dolny Śląsk, moje ulubione górskie rejony. Karpacz, Polanica, Duszniki, Szklarska Poręba, Karkonosze i Góry Stołowe - w te okolice powracam często, bo tyle jest tam ciekawych miejsc, słusznie określonych przez Ciebie jako magiczne, które wciąż na mnie czekają i doczekać nie mogą ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jaka szkoda, że mam tak daleko do Śląska, magicznego Śląska. Kiedyś spędziłam dwa tygodnie w górach Stołowych, ale nie dotarłam w większość opisanych przez Ciebie miejsc. Zamek Czocha pobudza mą wyobraźnię. Może kiedyś tam dotrę. Narobiłaś mi smaku ;))

    OdpowiedzUsuń
  52. Większość tych miejsc widziałam i to wielokrotnie. Jedynie Zamek Czocha był mi zawsze nie po drodze, ale jest już w planach na ten rok, z czego bardzo się cieszę :)
    Niestety muszę zauważyć, że do Twojego opisu wkradł się błąd... Jeżeli chodzi o kompleks Riese, to pracowali w nim więźniowie z obozu Gross-Rosen. Niby szczegół, ale jednak istotny biorąc pod uwagę położenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ale ze mnie podróżniczka z wyjątkiem Pławnej i Miedzianki byłam w tych pięknych miejscach Nie ma to jak kółko geograficzne w szkole ;-)
    Super post
    Czekam na więcej inspiracji przed sezonem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Wspaniałe miejsca, sama nie wiem co mnie najbardziej kusi, czy Miedzianka czy Zamek Czocha, a może Góry Stołowe?Kolorowe Jeziorka też bym chciała zwiedzić, nie mogę się zdecydować :-) Piękne miejsca pokazałaś.Najchętniej to wszystkie po kolei bym zwiedziła :-) Buziaki :-***

    OdpowiedzUsuń
  55. Cieszę się, że tak Wam się podobają zaprezentowane przez mnie miejsca.
    Co do więźniów Aniu, tak podają na miejscu? Ja zawsze opieram się - sprawdzam w Encyklopedii. Wikipedia podaje, że byli to więźniowie właśnie z obozu Auschwitz-Birkenau.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Wikipedia ma bardzo, bardzo dużo błędów, więc lepiej na niej się zbytnio nie opierać i nie powoływać ;) Zwłaszcza błędów historycznych i geograficznych (geomorfologicznych i innych). Tego nauczono mnie na studiach i często-gęsto się to sprawdza. Część Żydów pochodziła ze zlikwidowanego getta łódzkiego i owszem - odbyli oni swoją drogę przez Auschwitz. Nic poza tym. Na samą logikę - gdzie jest Auschwitz a gdzie Gross-Rosen? Ja dość mocno swego czasu interesowałam się historią tego regionu z czasów II WŚ. No i oczywiście tak podają w oficjalnych materiałach i ulotkach z Książa ;) Informacje takie uzyskałam również podczas wizyty w sztolniach w Walimiu.

      Usuń
  56. Fajny post :) a skoro o Budnikach wspomnialas to ...tadam http://kowary.pl/pl/imprezy/powitanie-slonca-w-budnikach-12-03-2016-r-362

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Podoba mi się Dolny Śląsk, a Ty jeszcze bardziej zachęciłaś mnie do odwiedzenia tej części Polski. Pozdrawiam ciepło. Ania

    OdpowiedzUsuń
  58. Ależ wspaniale musze się tam wybrać, póki co jestem zakochana w Jurze po naszym zeszłorocznym pobycie tam

    OdpowiedzUsuń
  59. To kolejne miejsca na mapie, które chcemy zobaczyć:) kolejne marzenie do spełnienia !

    OdpowiedzUsuń
  60. Wspaniałe miejsca, cudowne... i tak blisko, bo na naszej polskiej ziemi!
    Koniecznie muszę je odwiedzić, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ale pięknie! Wybieramy się w te okolice już od roku, może w końcu się uda. Dziękuję za przewodnik.

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo mi miło, że moja lista będzie dla wielu z Was przewodnikiem po Dolnym Śląsku :). Oczywiście wybrałam miejsca nieprzypadkowo.. ;) Udanych wojaży życzę ;).

    OdpowiedzUsuń
  63. Jeziorka musimy koniecznie odwiedzić. Znałam tylko zamek Czocha, reszta mnie zaskoczyła, szczególnie te Budniki I Miedzianka, co za historia ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  64. Bardzo fajne zestawienie, kilka miejsc już odwiedziłam, ale 3 mi jeszcze zostały do zobaczenia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Mam niebywałe szczęście, że mieszkam w Kłodzku, uwielbiam zwiedzać i widziałam już większość tych miejsc... muszę jednak dodać, że istnieje na Dolnym Śląsku jeszcze sporo miejsc - nawet piękniejszych :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Dla mnie to odległe tereny, ale miło wspominam wakacje spędzone kiedyś w Kotlinie Kłodzkiej, zachęciłaś mnie żeby jeszcze się kiedyś wybrać w te rejony, kilka miejsc naprawdę kusi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  67. Świetna lista, tyle pięknych miejsc i natury jest w Polsce, cieszę się, że odkrywasz je przed nami. Inspirująco, kusząco i motywująco- do wyruszenia latem z plecakiem ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  68. Witaj Arkadio.
    Jestem z Dolnego Śląska, wiele zwiedziłem, ale jak widać mam pewne braki. Ale nie można mieć wszystkiego na raz.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  69. Byłam tylko w czterech miejscach o których piszesz . Trzeba kiedyś nadrobić braki . Pozdrawiam ciepło !!!

    OdpowiedzUsuń
  70. to prawda Śląsk jest magiczny :) w dzieciństwie często tam jeździłam, ale najbardziej pamiętam kuchnię i fotel bujany babci :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Góry Stołowe, Jaskinia Niedźwiedzia, Krzeszów, wodospady na Kamieńczyku i Szklarce, reszta jeszcze przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
  72. Cieszę się, że też uważacie Dolny Śląsk za wyjątkowe tajemnicze miejsce na naszej mapie :). Udanych wojaży życzę i dziękuję za liczne odwiedziny :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  73. Witaj Arkadio.
    Większość tych miejsc zwiedziem i jestem pod wrażeniem.
    Jednak tego pałacy nie znam.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  74. Ciekawa lista. Dobra wskazówka jak dla mnie :) Choć z pewnością można byłoby przygotować jeszcze nie jedną taką "10" :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Kilka dni temu wróciłam z Karkonoszy. Kraina jak z bajki. Polecam . Browar w Miedziance z różnymi piwami - warto odwiedzić. Krzeszów obowiązkowo. Wodospady obowiązkowo. Pałace w Łomnicy i Wojanowie - warto. Chaty tkaczy śląskich w Chełmno Śl.- pełne uroku. W tej krainie każdy znajdzie coś dla siebie. Polecam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  76. a ja gorąco zachęcam do poznania także pałacu w Kamieńcu Ząbkowickim

    OdpowiedzUsuń
  77. Świetny post, super blog!
    Zazdroszczę tych wszystkich przygód :)
    Zapraszam również do mnie w odwiedziny, a tam post o muzeach w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  78. Bardzo fajny wpis! Inspiruje do wybrania sie w te tereny. Ja bylam w zamku Czocha i jest on jednym z moich ulubionych. Fajnie, ze piszesz o takich malych nieznanych miejscowosciach. Ja od dawna chce sie wybrac do blednych skal bo tam nigdy nie bylam i te kolorowe jeziorka i wodospady takze mnie bardzo zachecily :) Dzieki za ten wpis! Dolny slask rzeczywiscie jest magiczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Piękny jest Dolny Śląsk... Bogata architektura, czysta przyroda... ahhhh

    OdpowiedzUsuń
  80. Moje ulubione tereny, góry skole, kotlina cała jest piekna, choc kłodzka tez.

    OdpowiedzUsuń
  81. Jestem zaskoczona, że takie miejsca są na dolnym śląsku a nie w jakiś kurortach, a zdjęcia nie są w biurach podróży! przepieknie!
    wodospad, jeziora i zamek - coś cudownego :)

    OdpowiedzUsuń
  82. Wodospad w Karkonoszach wygląda przecudnie <3

    OdpowiedzUsuń
  83. Piekne miejsca co jedno to piekneisjze, pora zrobic liste i realizowac plany.

    OdpowiedzUsuń
  84. Marzy mi się wycieczka objazdowa po Dolnym Śląsku :) Twoje propozycje na pewno dodam do mojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  85. Bardzo chciałabym zobaczyć Zamek Chocha na żywo :D

    OdpowiedzUsuń
  86. Każde z tych miejsc, ma coś pięknego w sobie. Zamek Czocha jednak jak dla mnie jest najładniejszy i najbardziej klimatyczny.

    OdpowiedzUsuń
  87. Przepiękne miejsca, fanstastyczna lista, z której nie wszytskie miejsca znam.

    OdpowiedzUsuń
  88. Każde z tych miejsc warto odwiedzić! :)

    OdpowiedzUsuń
  89. Większość z tych miejsc znam, w końcu to rodzime tereny :) Ładny ten nasz Dolny Śląsk jednak..

    OdpowiedzUsuń
  90. Dolny Śląsk jest niesamowity, jest co zwiedzac, super propozycje magiczne miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  91. Wspaniale miejsca- wlaśnie szukamy czegos na weekend i padlo na Rudawy Janowickie i kolorowe jeziorka!

    OdpowiedzUsuń
  92. Koniecznie musimy zobaczyc Miedzianke, znalezlismy ją u Ciebie na blogu, opis i zdjecia tak nam się spodobały, że jeszcze w tym roku jedziemy. Ah ten Dolny Ślask piękne miejsca do zwiedzania. Pat&spólka.

    OdpowiedzUsuń
  93. Zapraszam również do nas gdzie są atrakcje dla dzieci


    https://atrakcyjne-wakacje-z-dziecmi.blogspot.com/2018/07/kolorowe-jeziorka-rudawski-park.html?m=1

    OdpowiedzUsuń

Twój głos ma znaczenie :)