Zima w Karkonoszach

22:22:00 aldia 72 Komentarze

Zima w Karkonoszach jest piękna. Gdy tylko dowiedziałam się, że wodospad Szklarki zamarzł, nie mogłam odpuścić sobie okazji by udokumentować tę chwilę.  

Na popularnym Insta Story na moim Instagramie (aldia.arcadia) pokazywałam filmik - parę turystów, która by wykonać zdjęcie wodospadu weszła po śliskich, zamarzniętych kamieniach na sam środek. Nie mogłam patrzeć na tę bezmyślność. Żadne, nawet najpiękniejsze zdjęcie świata nie jest przecież cenniejsze niż nasze życie!
Naprzeciw wodospadu jest zrobiony specjalny, bezpieczny mostek, z którego jak widzicie też da się zrobić zdjęcie.
Sytuacja bulwersuje tym bardziej, że zaledwie dwa miesiące temu w tym miejscu zginął mężczyzna, który wszedł na wystający z wody głaz by zrobić zdjęcie i... zginął na oczach rodziny.

Mróz trzyma. Pokrywy lodowe zalegają na większości zboczy, jest ślisko i niebezpiecznie. Przemyślcie dobrze swoje wyjście zimą w góry i poza przygotowaniem rzeczy nie zapomnijcie, że zwiedzać można, ale nigdy kosztem bezpieczeństwa.

Poniżej kilka moich zimowych kadrów ze Szklarskiej Poręby.  















72 komentarze:

  1. pieknie tam !
    ludzka głupota nie zna granic niestety...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam, zdjęciami zamarzniętego wodospadu nadal się zachwycam :)
    Filmiku na stories nie widziałam (teraz już chyba niedostępny), ale wiem, że ludzie są czasem w stanie robić większe lub mniejsze głupstwa dla dobrego ujęcia, często na granicy bezpieczeństwa. Ta granica jest czasem bardzo cienka, więc trudno mi oceniać, w każdym razie robią to na własną odpowiedzialność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety prawda. Tak, filmik tylko dobę był dostępny, ale w razie co mam na telefonie :). Pozdrawiam

      Usuń
  3. Zgadzam się! Ludzie robią naprawdę niezrozumiałe rzeczy czasami. Ale jak widać wcale nie trzeba ryzykować życia, by zyskać piękne ujęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne widoki, ale powiem że nie wiem co mają w głowach ci ludzie... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie i zimowo u Ciebie:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż się wierzyć nie chce, że ktoś mógł być tak bezmyślny :/ z drugiej strony, kiedy patrzę co ludzie wyprawiają nad morzem, uwierzę we wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow. Już dawno nie widziałam takiej zimy na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za te zdjęcia, wodospad widywałam tylko latem, zatem to wielka przyjemność zobaczyć takie cudo.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to musisz przyjechać zimą do nas :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Zamarznięty wodospad jest zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie ! Tylko szkoda, że nie w styczniu, tylko teraz :))
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasem ludzkie pomysły wprawiają mnie jesdynie w odrętwienie....brak słów.
    Piękne zdjęcia, bajkowo wygląda zamarznięty wodospad. Oby do wiosny! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba :)) Byle do wiosny, tak :))

      Usuń
  12. Przepiekny i rzadko spotykany widok takiego wodospadu. Ludzka bezmyslnosc nie ma czasem granic.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne widoki !! Zdjęcia są cudne aż chce się tam być 😍

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudownie tam i piękne zdjęcia :-) A ludzie skrajnie nie odpowiedzialni...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia są czarujące :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze w Szklarskiej Porębie byłam latem, ale zima też wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niedawno byłam w Szklarskiej z racji Biegu Piastów, ale niestety nie miałam czasu i możliwości (wyjazd służbowy), żeby chociaż na wodospad "wyskoczyć". Straszna tortura - być w Karkonoszach i nie wyjść na szlak :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia robiłam dokładnie w czasie Biegu Piastów! Szkoda, że się minęłyśmy, oj!

      Usuń
  18. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Tym bardziej, że nasze dzieci uczą się przez obserwację. Jeśli My będziemy szarżować to tym bardziej one, bo przecież połączenie przyczyny i skutku z konsekwencjami nasz mózg uczy się bardzo późno. Zdjęcia jak zwykle cudowne, aż żal ściska serducho z tęsknoty za Szklarską Porębą. Pięknie tam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za ten ważny głos. Uściski ślę z Karkonoszy!

      Usuń
  19. Piękne zdjęcia, chciałabym kiedyś zobaczyć to miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak czasem niewiele trzeba ... Chwila nieuwagi... Wodospad robi ogromne wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda :)) Wodospad ten robi wrażenie w sumie o każdej porze roku :)

      Usuń
  21. Szklarska Poreba to moje rodzinne miasto. Są tam piękne miejsca, które odwiedzają tłumy turystów. Około 2-3 lat temu pewien turysta na tym samym wodospadzie stracil życie - podobny scenariusz sprzed dwóch miesięcy ... W Świeradowie jest piękny wodospad, trochę w innej formie architektonicznej - warto zobaczyć :) Usciski 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo Orszulko nie wiedziałam :)) Wodospad w Świeradowie muszę koniecznie zobaczyć zatem, dziękuję!

      Usuń
  22. Prawie co roku jestem w Karkonoszach, głównie dlatego, ze teściowie mieszkają w Jeleniej Górze. Słyszałam niedawno o 26-latku, który chcąc zrobić zdjęcie rodzinie poślizgnął się na kamieniu przy wodospadzie i zginął na miejscu na oczach rodziny uderzając się w głowę. Ludzka bezmyślność. Szkoda, ze ludzie nie pomyślą zanim zaczną się ustawiać do fotek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo to mi miło :). Co do drugiego, Niestety, prawda.

      Usuń
  23. Piękne zdjęcia, szkoda, że mnie tam nie ma. W sumie w Karkonoszach nie było mnie już prawie 20 lat (!), trzeba te zaległości szybko nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ależ pięknie... to po prostu magia <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  25. W Karkonosze to ja bym pojechała :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam.
    Przezimowałem parę zim w Miłkowie pod Karpaczem.
    No i z okna pokoju podziwiałem Śnieżkę.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że miłe masz wspomnienia Michał :)) Pozdrawiam ciepło, już wiosennie.

      Usuń
  27. Taką zimę uwielbiam, aczkolwiek w tym roku mogłaby już odpuścić. Strasznie mi już tęskno do wiosny:-)
    Radosnego Świętowania!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadejście wiosny coś nam się wyjątkowo przedłuża rzeczywiście. Radosnych świąt!

      Usuń
  28. Ale widoki - tak taką zimę jestem w stanie zaakceptować :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Aż pozazdrościć, ze byłaś w Szklarskiej zimą, ech, ja też chcę! :-)

    OdpowiedzUsuń

Twój głos ma znaczenie :)